2.01 - Australië | Melbourne – Skenes Creek (194 km)

17 december 2012 - Skenes Creek, Australië

De dag van vertrek. We pakken de auto in en vullen voor de zekerheid een van de jerrycans met water (15 liter). We hebben besloten om vandaag in ieder geval verder te rijden dan het vakantiehuis van Sarah en Mike. We moeten verder komen dan dat we reeds zijn geweest. Via dezelfde saaie weg rijden we onder een grijze hemel Melbourne uit over de Freeway richting Geelong. Tot over 11 maanden. We nemen onze eerste pauze vlak na het begin van de Great Ocean Road. We stoppen even om de locatie bij Split Point Lighthouse te bekijken. Dit is de vuurtoren waarop je vanuit de vakantiewoning uitkeek. Het is hier nu al indrukwekkende. Enorme kalksteenkliffen, met een hoogte van 70-80 meter. Boven een soort van duinlandschap en beneden een mooi strand met fijn bruin zand. Een leistenen pilaar van een meter op 50 hoog trotseert eenzaam de golven. Wat een landschap! De Great Ocean Road waarover we rijden is door Australische WO1 veteranen aangelegd, met de bedoeling het gebied te ontsluiten voor het toerisme. De weg is aangelegd op en langs de ruige zuidkust van Australië, van Torquay tot Warrnambool.

Lees verder: 2.01 - Australië | Melbourne – Skenes Creek (194 km)

www.bestemmingonbekend.nl