2.03 - Australië | Great Otway National Park

17 december 2012 - Cape Otway, Australië

We blijven nog een dag op de camping in Great Otway National Park. We vertrekken vroeg met de auto om de omgeving te verkennen. We rijden via een goede zandweg door het gematigde regenwoud waaruit het grootste deel van het Nationale Park bestaat. In het noorden komen we door een in 1935 aangepland sequoia woud, waar de redwoods al een aardig indrukwekkende hoogte hebben bereikt. De weg slingert zich verder door het koele en natte woud, waarbij we onze allereerste wallaby (kleine kangaroo) spotten. Hij hopt over de weg, om vervolgens tussen de varens te verdwijnen. We komen uit bij de tree-top-walk. Het is een enorme stalen constructie, die op een op 25 meter hoge palen de illusie moet wekken dat je tussen de boomtoppen loopt. Indrukwekkend vinden we het en de betaalde $17,- per persoon vinden we daarom eigenlijk weggegooid geld. Veel liever zouden we een vogelbekdier (platypus) zien. Dit is een nogal vreemd zoogdier, omdat het dan wel een snavel heeft en eieren legt, doordat het haar jongen zoogt, mag het zich geen vogel noemen. Het is een pre-historisch dier dat zich prima thuis voelt in het water tussen de pre-historische boomvarens in het Great Otway National Park

Lees verder: 2.03 - Australië | Great Otway National Park

www.bestemmingonbekend.nl