1.7 De lange rechte weg // Rusland

3 november 2011 - Velikiy Novgorod, Rusland

bestemmingonbekend.nl

Alle Russische wegen leiden naar Moskou, maar als we op hetzelfde bord zowel Helsinki als Moskou zien staan, moeten we concluderen dat er iets niet klopt. We keren en rijden voor de tweede keer dwars door de stad om de M10 te bereiken. Deze verbindt St. Petersburg met Moskou, een afstand van bijna 700 kilometer. Vlak buiten St. Peterburg worden we aangehouden door de GAI (de Russische verkeerspolitie). We hebben 25 kilometer te hard gereden door een dorp, waar maar 60 kilometer per uur gereden mag worden. Het dorp is ons in het geheel niet opgevallen, maar het zou kunnen zijn dat ze er die vervallen schuur mee bedoelen die we zijn gepasseerd. Omdat Jeroen rijdt moet hij meekomen. Bij de achterblijvers passeren ondertussen een aantal doemscenario's de revue, waaronder die van arrestatie en deportatie. In plaats dat Jeroen wordt afgevoerd, komt hij terug naar de auto om de 100 roebel (3 euro) te halen die moet worden betaald. Als we na de betaling weer verder mogen rijden, zien we de agent de bon verscheuren en de snippers uit zijn raam gooien.

Klik hier als je wilt weten hoe dit verhaal verder gaat